admin

Zece lucruri pe care trebuie să le ştii despre barajul Bicaz

Decrease Font Size Increase Font Size Text Size Print This Page

Zece lucruri pe care trebuie să le ştii despre barajul Bicaz

1. Au fost strămutaţi 18.760 de oameni pentru a închide barajul şi pentru a se forma lacul de acumulare.
2. Înainte de închiderea barajului au dispărut 22 de sate.
3. O biserică a fost salvată din lac prin mutarea la Muzeul Satului.
4. La temelia barajului au fost excavaţi 1.312.000 metri cubi de stâncă, aproape cât volumul barajului, 1.625.000 metri cubi de beton.
5. Peste 15.000 de oameni au lucrat la ridicarea barajului de la Bicaz, a tunelului de aducţiune şi a uzinei electrice de la Stejaru.
6. În timpul lucrărilor se produceau frecvent accidente datorate lipsei de experienţă şi a condiţiilor de lucru.
7. Recorduri greu de egalat. Construcţia are înălţimea de 127 metri şi este cel mai mare baraj de greutate de pe râurile interioare ale României, fiind depăşit de Porţile de Fier I, şi al treilea dintre cele mai înalte baraje din ţară. Este al 9-lea baraj de greutate, ca înălţime, din Europa. În anul finalizării sale (1960) era al 4-lea baraj de greutate, ca înălţime, din Europa.
8. În incinta barajului există un seismograf care a înregistrat chiar şi cutremurul care a produs în 2009 un tsunami-ul devastator în Pacific.
9. Un accident la barajul de la Bicaz ar crea cea mai mare catastrofă pentru judeţele din aval de Bistriţa.
10. Barajul de la Bicaz trebuia să se numească iniţial Vladimir Ilici Lenin.

Sursa foto: Andrei Maxim https://www.facebook.com/andrei.maxim.5496?fref=photo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *